Ett litet steg till...

Även idag gick det åt rätt håll! Redan från början så kändes det att Regina var lite mer samarbetsvillig. Dock så var hon lite piggare idag (skrittade först ut och sen var vi på utebanan) så hon låg på lite mer men jag tyckte ändå att jag fick ganska bra eftergift. Hon behöver fortfarande slappna av ännu mer och komma upp mer med ryggen men om jag fortsätter att jobba på samma sätt som på träningen igår så kanske det kommer. Det känns verkligen som att det är millimeterpassning som gäller när man rider henne - inte bli för stum i handen, inte bli för lätt, inte klämma eller banka med skänkeln, men inte heller glömma att ge stöd med skänkeln osv osv..

Jag har även fått reda på vad Silvias åkomma var för något. Tydligen så kan de få sådan svullnad om de har ätit mycket av allt som dyker upp på våren i hagen eller om de har stått länge och ätit med nerböjt huvud. Det var tydligen ganska vanligt... Där ser man, något som jag har missat under alla hästår! Hur som helst så var det ingen fara!

Förutom att vi måste köpa nya sommardäck till bilen (dyrt!!!) så känns det som att min otur sakta börjar vända... Hoppas på det!



Hm, hittade ingen bra hästbild så idag får ni kolla lite på dessa rosor istället! =)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack! men det är inte sååå mysigt överallt he he:P

Jag har mina stökiga hörn jag med,just nu ser övervåningen hemsk ut efter allt byggande och snickrande....ska ta itu med det så fort jag orkar:P

Ha en mysig kväll...:P

Kramen

2009-04-15 @ 19:48:42
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Emma

Känner igen där där millimeterpassningen från Lamas. Inte lätt alltså!

Skönt att veta vad Silvias åkomma var för något... Har inte heller hört talas om det! Man lär sig något nytt varje dag! :o)



Kram

2009-04-15 @ 22:14:00
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Aramis

Läckert foto!! Ja det där med dressyr är ju en kosnt och det handlar mycket om timing! Så härligt att det går framåt för er! Håller tummarna för att det håller i sig nu :) Kram kram

2009-04-16 @ 13:58:09
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0