Skoproblem

När jag kom in från dagens pass idag så hörde jag att det lät som en sko var lös. Efter att ha fixat iordning Regina så upptäckte jag dock vad felet var innan jag hann börja lyfta hovar för att kolla. En sko var AV!!! Den satt kvar på hoven med alla sömmar ordentligt fast men som sagt så var den av på mitten. Har aldrig varit med om något liknande, trodde hästskor var tåliga grejer!!

Nu har jag ringt hovslagaren men han var på semester den här veckan! Typiskt! Jag som har träning för Nina inplanerad på måndag och det var först då som han var tillbaka igen... Har dock ringt hovslagare nummer 2 så nu väntar jag på att han ska ringa tillbaka. Hoppas, hoppas, hoppas att han har tid att hjälpa mig den här veckan!!!

För övrigt så kände jag ingenting konstigt när jag red. Trots att Regina vilat i ett par dagar och var riktigt pigg så gick det faktiskt förvånansvärt bra! Någon polett måste ha ramlat ner både hos henne och mig på senaste Nina-träningen för det känns skillnad. Nu ska vi bara jobba vidare på detta och jag hoppas verkligen inte att en trasig sko ska sätta stopp för oss...


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har varit med om det en gång för länge länge sedan... När jag hade Djingis Khan!

Hoppas att 2:an kan fixa det då, det är aldrig roligt med skokrångel. Roligt om det känns som att det går framåt :o) Fortsätt kämpa!



Kram kram

2009-04-22 @ 10:31:50
URL: http://spirans.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0