Det finns hopp (i dubbel bemärkelse)!

Något som jag kommer att leva på ett tag framöver nu är att det finns hopp! Det känns otroligt skönt nu efter Göran-träningen då han tyckte att Regina hade gått framåt sedan han såg henne sist samt så var han var betydligt mer hoppfull nu jämfört med tidigare om att det i slutändan kommer att bli bra! Han tyckte att hon var riktigt fin när hon väl börjar komma dit hon ska! Dock så är hon lite flamsig däremellan men nu har jag fått jättebra råd om vad jag måste få igenom för att vi ska komma vidare! Och det bästa av allt är att nu går det faktiskt att träna på det som är prio ett utan att hon får spel, tidigare var det nästan omöjligt! Galoppen kändes dessutom riktigt bra! Hon orkar inte så länge men det känns ändå som att jag har ganska bra koll på henne där!

Något som jag även måste jobba med är min sits! Göran kommenterade den och jag kan säga att just nu så skäms jag över den. Jag har aldrig haft en kanonsits men för tillfället är den under all kritik... Jag känner själv att den är dålig och ibland så tänker jag såklart på det när jag ska rida men även om jag börjar ett pass med ok sits så tappar jag den när koncentrationen istället helt går över till hästen... Så det måste jag jobba på!!! Funderar även på att ta mig själv till en massör då jag känner mig otroligt stel och osmidig i ryggen!

Igår var ridhuset bokat för löshoppning ett par timmar och jag var så nyfiken på att se hur Regina hoppar så jag lät henne hoppa några språng. Tydligen så vet hon hur man hoppar och hon gjorde det dessutom riktigt bra! Haha, nu har jag två hästar som verkar ha en grej för hoppning! Hur gick det till? Jag är ju bara en dressyrryttare!!

Idag blir det vila. Ska nog passa på att sätta mig ute i solen och bara njuta! Äntligen börjar snön försvinna även här! Det går fort nu när det är så varmt ute!



Bilden är på Reggie, från förra sommaren.

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh, vad kul!

Det blir nog jätte bra det där ska du se :o)



Kram

2009-04-05 @ 15:21:53
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Mia

Kul att höra att Göran såg skillnad! Alltid ett dilemma d där med sitsen - e ju enkelt att sitta bra när hästen går bra men det är ju när den inte gör det man behöver sitsen som bäst...

2009-04-05 @ 16:09:52
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Aramis

Så roligt att det gick så fint på träningen! Roligt läsa om :) Kram

2009-04-06 @ 13:01:40
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0