Sjukdom inget hinder när man har hästar!

Idag är jag sjuk. Jag har även haft feber hela kvällen i går och hela natten. Men, när man har hästar så är ju sådana saker ingen ursäkt för att inte pallra sig upp ur sängen! Därför var det bara att kliva upp i morse för att fodra hästarna och släppa ut dem. Jag kände även att jag fick lov att motionera Regina så hon fick ett tömkörningspass.

Idag var hon lite smådryg (läs jättedryg) ett tag men efter att hon stått på bakbenen lite så blev hon riktigt fin. Dock är tendensen att hon vill resa sig när man kommer åt henne inge rolig, speciellt inte när man sitter på. Det gör att man hela tiden (när man rider) måste kompromissa vilket i sin tur leder till att det är svårt att få igenom det som man krävt från början. Faktiskt så tror jag inte att hon är särskilt lämpad för dressyr då hon inte har någon vilja att jobba. Det spelar ingen roll hur bra de rör sig eller hur fina de är hästarna, om ridbarheten är låg. Men eftersom jag inte har något annat att rida på så fortsätter jag ett tag till med henne, envis som jag är.



Jag och Regina idag... =)

Nejdå, bilden är hämtad härifrån.

 

Kommentarer
Postat av: iana

usch! Jag HATAR verkligen när de stegrar i protest!!!

Grande har jag fått att sluta göra så med mig, men han är valack och en jäkla skillnad.

Så trist när hon är så fin egentligen! Hon kanske ska bli hopphäst, så har du det på meritlistan oxå ;) hi hi!!

2008-11-13 @ 14:31:42
URL: http://snostjerna.blogg.se/
Postat av: Susanna

Kämpa på nån månad till du och om du fortfarande tycker hon är dryg kan du få testa min kille. Han kanske inte heller är något att hänga i dressyrgranen men man kan ju alltid prova =)Krya på dig!

2008-11-13 @ 17:26:30
URL: http://sannaaah.blogg.se/
Postat av: vicky

Man kommer till en punkt när man inser(om man inte får ordning på det) att varför ska man rida hästar som inte vill/kan/har lust att jobba som man vill när det finns mängder av hästar som vill/kan. Man växer ifrån stadiumet............är fan va långt det här skulle bli men dit jag vill komma är det här med ridbarheten och att man vill ha en lätt häst! Men nåt ska man ju rida på........

2008-11-13 @ 18:27:32
Postat av: Marit Andersson

Hej Jessica!

Kul att du hittat till min hemsida! Och kul att "träffas" såhär! Har hört av Maria att du har en jättefin häst, men lite speciell... Hoppas det ordnar sig! För min del har det ju blivit ponny igen, har tröttnat på alla stora hästar som det bara är problem med... Nu är kravet mest att det ska vara trevligt att rida. Men visst är jag sugen på en riktig häst också! Lycka till!! /Marit i Malung

2008-11-13 @ 20:33:19
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: iana

Men det skulle vara spännande att testa, hon är ju en gummiboll :) ha ha

2008-11-14 @ 12:06:30
URL: http://snostjerna.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0