Dressyrhelg att vänta...

Helgen som kommer blir en riktigt dressyrhelg för mig! I morgon och på lördag så ska jag rida för Göran, det är alltid lika kul! Eller ok då, om det går riktigt dåligt är det väl inte så kul men annars så! På söndag ska jag till Falun och kolla på träningen som hålls för Bo Tibblin. Det är flera duktiga ekipage med så det ska bli kul!

Jag har faktiskt haft Bo Tibblin som domare på en tävling en gång. Det var när jag red SM för Young riders på Totte. Kommer dock inte ihåg vad jag fick för poäng eller vad han skrev. Kan inte låta bli att längta tillbaka till den tiden lite. Dels så var det verkligen kul att ha en häst som var så duktig, även om han hade sina svagheter så var han helt otrolig de dagar när allting stämde! Vi tränade på galoppombyten i varje steg, red piruetter och tränade på piaff och passage (fast det började jag faktiskt med på Mirre också). Men det var också kul att åka runt på tävlingar och rida lite svårare klasser och det var kul att åka på mönstringar och träningar. Nu undrar jag om jag någonsin kommer att komma upp till den nivån igen... Men det är väl bara att kämpa på så får man väl se...  


Mirre och jag.
Foto: Susanna

Kommentarer
Postat av: vicky

Vilken tid är Bosse i Falun? På falu RK eller?

2008-11-06 @ 20:44:34
Postat av: Jennie

Oj vilket tjusigt ekipage...du ser ut att sitta som gjuten i sadeln...:)

Lycka till med din nya häst...:)

Kramiz

2008-11-07 @ 16:32:20
URL: http://jennieleee.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0