Resumé av året som gått...

Då har snart ännu ett år gått. Vad gäller hästdelen i mitt liv så har det varit ett ganska händelserikt år...

Året började med att jag hade hand om Mirre. Så bra som han har känts under det här året har han nog aldrig känts. Och i så bra form som han var i har han nog aldrig varit. Bonäsluften och de fina ridvägarna i skogen gjorde nog honom gott för han kändes pigg o glad och med en styrka i hela kroppen!
Då, mitt i sommaren så får jag plötsligt en ny utmaning...

Regina gjorde entré i mitt liv och det var kärlek från första travsteget. Jag kände att jag här hade en ny spännande utmaning och kunde inte stå emot. Omständigheterna gjorde dock att jag inte hade möjlighet att ta hand om tre hästar så Mirre fick då en ny matte. Det kändes att det fanns en del där under ytan på Regina. Tyvärr lite för mycket av både det ena och det andra visade det sig vilket gjorde att våran tid tillsammans blev kort. Jag tycker dock fortfarande väldigt mycket om hästen och hade det varit en annan tid och under andra omständigheter så kanske det hela hade slutat annorlunda.



Min följeslagare under hela året har varit Silvia. Eftersom hon inte är så gammal så har hon mest fått gått i hagen och bara varit häst. Men hon har även blivit hanterad genom promenader i skogen, hon har haft träns på sig för första gången, hon har åkt transport, blivit löshoppad och så har det blivit en väldans massa gosande! En riktig myshäst är hon! Det ska verkligen bli spännande att se hur hon utvecklas under nästa år.


Nu är det bara att vänta och se vad nästa år har i beredskap!

Gott Nytt År på er!!





Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0