Yes we can!

Efter en hel del analyserande (återkommer till det i ett annat inlägg) efter de två senaste passen hade jag idag inställningen att från början inte ha så stora krav, att uppvärmningen skulle få ta hur lång tid den ville, hellre rida i ponnytrav i början och ha tålamod istället för att försöka pressa fram något... Lugn och harmonisk häst var mitt mål! Det dröjde dock inte så lång tid innan jag kände att hon var riktigt fin idag och att jag kom åt henne riktigt bra! Hon skummade som bara den i munnen och innan passet var slut hade vi ridit program (kom på ett i huvudet som troligtvis inte finns men det skulle i vilket fall motsvara LB), öppnor, skänkelvikningar, förvänd galopp, galoppökningar och byten! Jag kände att jag var tvungen att passa på och det gick så bra!! Kom också på, helt apropå, under passet att jag saknar att rida regelbundet för Göran. Det finns ingen som har peppat mig så mycket eller fått mig att tro på mig själv och min ridning så mycket som han! Om man tror på sig själv vågar man och det är nog som det sägs: friskt vågat hälften vunnet! Så kändes det i dag i vilket fall, jag litade på min egen ridning, jag var lugn och konsekvent och när det kändes bra vågade jag testa gränserna lite! Nu har jag ridit alla rörelserna som jag nämnde på henne tidigare men idag var det med större beslutsamhet om ni förstår hur jag menar?? Enorm skillnad på galoppen idag också, kändes som att hon var med på noterna!

Under programridningen kom jag på att den svagaste punkten var halterna. Hade jättesvårt att få till en halt där hon stod stilla och på tygeln. Den starkaste punkten kändes det som att travökningarna var! 8:or var det som dök upp i mitt huvud! Shit vad hon tog i!! 

Haha, det kanske låter lustigt eller otroligt men jag tyckte att jag kände att även Wadesch tyckte att dagens pass var riktigt roligt! Svårt att säga om en häst har kul men det kändes så! 

Nytt pass i morgon! Kul!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0