Lördag & Söndag

Lördag

I lördags var det som sagt tävling som gällde för mig och Tyra. Vi åkte till Leksand och tittade på när min syster tävlade sin unghäst! Det var jättekul att vara på en tävlingsplats igen, trots att det var hoppning, haha! Syrran och hennes Blixten var jätteduktiga. I första klassen var han lite spänd, inte så konstigt med tanke på ålder, rutin och att det var första tävlingen för året. De var ändå väldigt nära en nolla, en vägran på sista hindret, en mur, satt dock stopp (hehe, ordvits) för den nollan! I den andra klassen såg det betydligt bättre ut och där blev det även en unghästrosett - grattis syrran, bra jobbat!

En mycket trevlig förmiddag (för ni vet väl att två klasser KAN ridas på en förmiddag om det är HOPPtävling som gäller) ((annat är det med dressyr, kommer ihåg en tävling där jag startade min andra start kl. 22.40, men det var en annan historia))... 

Blixten tyckte att hindren såg löjligt små ut så han tog i lite extra, bara för att! Haha!



Söndag

Igår var det ridning av Silvia som stod på schemat. Den lilla pausen som vi haft verkade ha gjort även Silvia gott. Trots att hon såg otroligt laddad ut på stallgången var hon sitt lugna jag när det var dags för uppsittning. När jag suttit på henne en stund började det dock låta väldigt i närheten, lät som att plåtskrot blev nerslängt från ett tak typ. Då blev hon lite spänd och då i sin tur märkte hon av mig mer på ryggen (kanske jag också blev spänd? måste tänka på vad jag utstrålar däruppe) så det blev en liten "kedjereaktion". Hur som helst gick det ändå väldigt bra, jag har en mycket pålitlig och duktig medhjälpare på backen och Silvia spände av något efter en stund. När jag hoppade av efter ytterligare några varv kändes det helt ok! Tror faktiskt att det är bra om det händer lite när jag sitter på henne så länge hon lugnar ner sig igen efteråt. På så sätt avdramatiseras det hela och hon förstår (förhoppningsvis) att det hela faktiskt inte var så farligt...

Nästa pass blir tömkörning!

Ha en bra vecka nu alla läsare! =)

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0