Vilken hästdag!

Idag har det varit mycket hästar för min del! Har dels varit i Bonäs och fodrat, mockat och packat hö till Silvia. Sen så har jag varit på ridklubben och ridit Mirre och Regina samt mockat osv till Regina.

Mirre red jag ett dressyrpass på i ridhuset. Tränade massor med övergångar och att han skulle ligga kvar i form och ställning i dessa. Han ville gärna dra fram nosen ett par centimeter varje gång! Jag ville även ha honom lite kvickare för hjälperna. Tänkte även mycket på "de korta stegen" idag, både i trav och galopp. Det gick riktigt bra!

Eftersom det åter var solsken idag så fick det bli en skrittrunda ute på Regina. Passade på att skritta på asfalt, vilket är bra för senorna. Något som även nämndes på clinicen. Jobbade lite med formen på henne i skritten och det gick bra!

Regina blev även skodd i dag och hovslagaren var så nöjd med henne! Han sa att hon skötte sig bra och han tyckte att hon blivit så fin i hull och muskler! Alltid kul att höra! Att hon är så snäll att sko är också lite extra skönt då jag har fått höra att hon varit en mardröm att sko tidigare! Men nu har hon bara blivit snällare och snällare för varje gång!!!

Idag köpte jag morötter till hästarna! Snacka om att de älskar morötter! Tänk att det kan vara så gott!

 

Kommentarer
Postat av: Aramis

Härligt med så fina pass! Visst är det roligt att man kunde snappa upp så mycket vettigt från clinicen! Det där med kvickhet har jag tränat på massor främst med min förra häst som gärna blev lite "mañana" när det gällde reaktioner :) Kram kram och lycka till! Ps. Morötter är MUMS tycker mina med :)

2009-03-24 @ 21:39:30
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0