Sanningens minut...

Jag har varnat alla i stallet att om de inte är snälla så hänger jag ut dem på bloggen, haha! Och idag är den första ut! Här kör vi med "the truth, the hole truth and nothing but the truth".

Det är stackars Regina som blir den drabbade... Ni vet att man brukar säga "två steg framåt och ett tillbaka". Jag kan erkänna att alla våra myrsteg framåt ersattes av ett jättekliv tillbaka idag. Tillbaks på ruta ett... Ibland vet jag verkligen inte vad det är som jag gör fel. Det får väl Göran tala om för mig nästa fredag... Men idag var en sådan dag när nästan inget alls funkade. Dock så har jag hittat en positiv sak och det var att vänstergaloppen kändes riktigt fin! Förutom den - pannkaka! Men, alla har vi väl sådana dagar när inget fungerar (snälla, det är nu ni alla ska säga ja!).
 
Överlag så har vi ett stort problem men jag börjar med det som är bra. Galoppen känns emellanåt riktigt fin, traven i övertempo känns helt ok och skritten känns riktigt bra ibland. Det är den korta traven som är omöjlig att få till! Regina blir upprörd, stressad, arg bara jag ens nämner att nu ska vi trava i korta steg i en bra form (=inte med huvudet rakt upp i luften). Det går inte!! Möjligtvis så kommer vi till den kompromissen att hon nästan trampar på stället. Visst, jätteduktigt, men det går inte att rida fram ur det!

Vad ska jag göra? Sänka kraven (dock så är mina krav att hon ska vara lika på båda tyglarna, gå med eftergift samt kunna svänga = inga monsterkrav direkt)? Sätta på en graman och fortsätta jobba?

Jaja, en gång = ingen gång. Nästa gång gång går det bra igen... Nu ska jag titta på våran "inspirationsbild" och intala mig själv att det visst gått framåt trots dagens bakslag, att hon är en fin häst och att allt kommer att bli jättebra om några månader.


Om hon kunde se ut såhär några steg i höstas så tänk när man kan påverka henne lite mer och få henne att ta i mer bak och lyfta upp fram!

Foto: Stina Ahlenius

Kommentarer
Postat av: Anna Nämd

Hallå Myran!



Måste säga att hon låter lite som Aikenda!!!

Trampar gärna på stället men att gå i kort trav verkar bara så himla tråkigt eller undrar var som rör sig i deras huvuden??????? Bättre att få springa på! Har du provat att sjunga? Låter dumt men kan faktiskt funka!



Tjing Anna

2009-03-26 @ 19:15:02
Postat av: Aramis

Ja de där hästarna... de skiftar från den ena dagen till den andra. Och det kanske är lite det som är tjusningen med ridningen! Spänningen - att man aldrig riktigt vet hur det ska gå! Jag tror det är så... Du verkar vara så otroligt ambitiös och lyhörd och duktig - du kommer säkert på någon bra lösning som kommer väl till användning! All lycka önskar jag er! Kram

2009-03-27 @ 12:29:19
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0