En helt vanlig stalldag!

Jag tänkte att jag skulle berätta om hur en vanlig stalldag kan se ut för mig. Nu är alla dagar olika men stalljobbet som jag har gjort idag gör jag varje dag. Sedan kommer det oftast till något mer såsom utsläpp/insläpp av hästar, en vända till Bonäs för att ta hand om Silvia, ett ridpass eller tömkörning av ytterligare någon häst...

Men idag hade jag inget pass och jag behövde heller inte åka till Bonäs så idag var en soft dag! Den såg ut såhär:

   
Klockan 12.27 beger jag mig mot stallet.
Några minuter senare är jag framme vid infarten till ridskolan. Riktigt dåligt väder idag...



Först mockar jag och fyller på vatten...

...sedan packar jag höpåsarna, fyra stycken/dag...

...fyller matburkarna. Upptäcker dock att morgonmaten står kvar. Går och häller in den i krubban...

... och hämtar sedan Regina i hagen. Låter henne gå in och äta upp maten innan jag gör iordning henne för ridturen. Riktigt dåligt väder idag, snö och blåst.

Efter lite snack med trevliga människor i stallet och efter ett litet avbrott i borstningen pga av insläpp av ridskolehästarna så är vi redo för ridtur! Och eftersom det inte finns något dåligt väder, bara dåliga kläder (ha!) så rider vi ut i skogen eftersom planeringen säger så.

Ute är det dåligt underlag, hårt med lite blötsnö ovanpå så det blir endast en skrittur. Tråkigt tycker Regina som är på hugget på hemvägen och vill springa! Försöker jobba henne lite i skritten och lyckas väl mot slutet få henne att slappna av lite och skritta på fram till handen.

Efter en rykt (ryktar alltid efter att jag ridit) och efter avspolning av benen så får hon åter gå ut i hagen. Hon går som vanligt direkt fram till Mirre som, som vanligt, vill visa vem som bestämmer!


Klockan 15.10 beger jag mig av hemåt efter ett par timmar i stallet! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

En härlig dag. Min är betydligt mer lerig. Hästarna rullar sig och släpper päls. Men söta är de.

2009-03-22 @ 17:43:24
URL: http://www.nissebus.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Va duktig du är med din blogg, inprirerande. Det är ju precis så det är :) en dag i stallet. Synd att du inte fick bättre väder på din uteritt.

2009-03-22 @ 18:10:55
URL: http://wiccis.blogg.se/
Postat av: Aramis

Åhh det var superroligt att "följa med" dig till stallet :) Jätteroligt initiativ - kanske skulle ta och göra ett liknande reportage i veckan från min vardag :o) Vad fin Regina är! Kram

2009-03-22 @ 21:55:44
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0