Hästresumé!

Ok, börjar från början!

Fortune´s Grey Maya: Det var med Maya som jag började min dressyrkarriär. Maya var en c-ponny som gick som en klocka, det var i princip bara att sitta där och styra så skötte hon resten! En kritvit pärla! Var fodervärd åt henne i ca 1,5 år och vi tävlade en hel del tillsammans. Red någon FEI-klass men det blev flest LA-klasser, nästan samtliga med placeringar eller vinster. DM-guld samt inkvalad deltagare i någon cup (har glömt bort vad den hette men många av "de bästa" var där) är nog våra främsta meriter.

Traumtänzer: Totte var min första, och enda, egna häst! Vi hade 6 härliga år tillsammans. Jag köpte honom av min tränare och när jag såg honom första gången i ridhuset i Sala tänkte jag att "han kommer aldrig att bli min, han är för bra för mig". Men han blev min och lyckan var gjord! Vi började på LB-nivå och första starten kom vi trea i JDM . Sedan gick det lite knackigt ett tag för att till slut lossna! Några år senare stod vi som JDM-segrare, vi plockade rosetter upp till StGeorges, vi kvalade in och startade JSM och senare YRSM. Vi var även med på YR-landslagsuttagningar (dock kom vi inte med hehe). Helt klart den seriösaste satsningen jag gjort. Totte har en stor plats i mitt hjärta! Totte sålde jag till en jättegullig tjej i Norge och han lever än (senast jag hörde) och har det bra! 


f: -87, e: Traumdeuter - Akzent II

Ashmir: Efter ett kort uppehåll, efter Totte, då jag hjälpte till med andras hästar blev jag tipsad om att åka och provrida Mirre. Han hade då gått i en hage hela sommaren och var inte i form överhuvudtaget. Att galoppera på en volt var i princip omöjligt... När jag såg honom första gången tänkte jag "shit, är han en ardenner eller", stor, grov, tjock, lång man, långt hovskägg... Men jag fastnade för någonting och började rida honom några dagar i veckan. Jag fastnade dock totalt efter ett tag och det blev en deal med ägaren att jag kunde ha honom som "min". Vi tränade på och det gick bra men hjälp vad vi har kämpat med galoppen! Till slut vågade jag mig ändå ut på en tävling, LB på lokal nivå och den vann vi! Det gav mersmak och det blev fler tävlingar med placeringar, upp till LA:6 kändes allting toppen (inte jämt kanske men ofta)! När det sen blev dags för msv blev det dock svårare, bytena gick inte att få till mer än något här och något där på träning men det räckte såklart inte. Satte upp ryttare som Rasmus Bondergaard samt så skickade jag honom till min "hemmatränare" Göran Liljestam men inte heller de fick till det... Gjorde ändå några msv-starter men utan några höjdarresultat, fick ofta bra poäng i traven, sen var det stopp... Hade ändå otroligt mycket roligt med Mirre, tror att vi hängde ihop i 6 år. En supersjysst häst! Han har fortfarande samma ägare men nu med ny/nya ryttare då jag till slut lämnade över... Det händer dock fortfarande att jag rider honom ibland, kära Mirre! 

 

 


f: -94, e: Amiral - Favorit

Hur går det, hänger ni med än?? =) Tar en paus här så fortsätter jag senare! Kan avslöja att sen gick det utför, haha! =) 


Kommentarer
Postat av: vicky

Blir så himla dressyrsugen när jag tittar på Mirre och tänker på div I!!

2010-11-26 @ 19:42:00
Postat av: Jessica

Vicky: Jag med!! Vad kul det var! =)

2010-11-28 @ 16:29:11
Postat av: Aramis - En dressyrblogg

Den där Ashmir är ju så OTROLIGT vacker!!!

2010-11-30 @ 14:10:17
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Jessica

Aramis: Kul att du tycker det! Jag är benägen att hålla med... ; ) Hehe, första gången jag red för Mattias Jansson kommenterade han hur otroligt lik Mirre var sin far, Amiral. Han hade ju sett honom på nära håll så det var verkligen kul att höra! =)

2010-12-05 @ 11:41:42

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0